Evenimentul ZileiFii un vanzator bun! 18 Iunie 2007 Autor: Felicia Niculae TraistariuZiarul Evenimentul Zilei este un cotidian national de informatie generala ce apare in toata tara, de luni pana duminica. http://www.evz.ro |
Evenimentul Zilei
Fii un vanzator bun!
18 Iunie 2007
Autor: Felicia Niculae Traistariu
Daca vrei sa fii un agent de vanzari bun si sa castigi multi bani trebuie sa-ti cuceresti interlocutorul „intrand” in pielea lui si vorbind „aceeasi limba”.
Unui tip vizual ii vei vinde rapid o masina daca vei insista pe formele, culorile si designul acesteia
Atrasi de sumele mari pe care le pot castiga, tinerii isi doresc tot mai mult o cariera in domeniul vanzarilor.”Comisioanele si bonusurile sunt substantiale. Suma de 600-800 de euro constituie un castig mediu”, spune Cristina Berdea, project manager al salesjobs.ro.
Salariile sunt mari si pentru ca se constientizeaza importanta agentilor de vanzari.
„Ei trebuie sa fie oamenii cei mai bine platiti dintr-o companie deoarece reprezinta cheia succesului”, sustine Daniel Toghina, directorul de resurse umane al firmei Impact.
Vizual, auditiv, senzitiv
Insa, pentru a reusi sa fii cu adevarat bun in vanzari, trebuie sa stii sa vorbesti pe limba interlocutorului.”Se intampla de multe ori sa vorbesti cu cineva si sa nu fii inteles, desi tu consideri ca ai fost extrem de clar. De ce? Pentru ca aici intervin cele trei moduri de a fi, a gandi si a te manifesta: vizual, auditiv si senzitiv”, explica Marian Rujoiu, general manager al eXtreme Training.
Cei mai multi dintre noi suntem preponderent vizuali. Pentru a reusi sa vinzi unui om care pune mai mult accent pe ceea ce vede, trebuie sa folosesti cuvinte care tin de marime, de lungime, de distanta, de timp, care pot fi vizualizate. Imediat dupa”vizuali” se situeaza”auditivii”, acei oameni care nu vor sa le arati nici macar o poza cu produsul.
Vor doar sa te auda vorbind despre el. A treia categorie o reprezinta senzitivii.”Acestia vor dori sa urce in masina, sa accelereze si sa plece. Trebuie sa-i faci sa se gandeasca la felul in care se vor simti cand ceilalti vor vedea ce masina au”, explica Marian Rujoiu.
El este de parere ca, daca identifici tipul de cumparator, ai toate sansele sa vinzi repede si mult.”Unui vizual ii vinzi daca insisti pe formele produsului, pe culoare, pe material. Pe un auditiv il cuceresti prin sunete. Trebuie sa-i arati diferentele in turarea motorului si sa-i probezi sistemul audio”, recomanda Marian Rujoiu.
Trucuri
Vorbele conteaza
Ca sa intelegi cu ce interlocutor ai de-a face, este indicat sa-l determini sa ia cuvantul. Daca spune”ce culoare are!”,”cat de clar este”,”ce mare!”, clientul este un”vizual”. Daca va spune”cat de tare!”,”de unde se aude?”,”cine spune?”,”ce ton are!”, atunci ai de-a face cu un”auditiv”.O persoana senzitiva va spune”cat de rece!”,”cat de cald!”,”cat de incitant!”.