În ciuda problemelor economice cu care se confruntă numeroase state din Europa, atitudinea cetăţenilor în antreprenoriat a rămas la un nivel constant cu cel de anul trecut, arătă un studiu efectuat de compania internaţională de vânzări directe Amway. Peste două treimi (72%) din europenii intervievaţi au o atitudine pozitivă faţă de posibilitatea de a avea propria afacere. Spiritul de antreprenoriat este foarte răspândit în rândul celor cu vârste cuprinse între 14 şi 29 de ani; 80% dintre tinerii din Europa au o atitudine pozitivă faţă de antreprenoriat. Fiecare al doilea respondent din această categorie de vârstă consideră că îşi poate porni propria afacere. Sondajul s-a desfăşurat pe un grup de 13.606 europeni (peste 14 ani) din Austria, Danemarca, Franţa, Germania, Marea Britanie, Italia, Polonia, Rusia, Spania, Elveţia, Turcia şi Ucraina.
De ce şi-ar dori europenii să fie antreprenori?
Raportul Amway pe 2011 arată că unu din patru europeni (24%) consideră că cel mai bun motiv pentru a începe propria afacere este „posibilitatea de a petrece mai mult timp cu familia, de a avea mai mult timp liber, dar şi o carieră”. Astfel, propria afacere şi familia nu trebuie să se excludă una pe cealaltă. „Există mai multe modalităţi flexibile de a lucra pe cont propriu pentru ca orice persoană să poată îmbina o carieră de succes cu familia”, a declarat Michael Meissner, vicepreşedinte Corporate Affairs, Amway Europa.
Mai multă educaţie antreprenorială
Aproape 70% dintre cei intervievaţi sunt de acord că pregătirea este foarte importantă pentru activităţile antreprenoriale. Cea mai mare importanţă pentru educaţia antreprenorială şi training o acordă întreprinzătorii privaţi din Austria (56%) şi Elveţia (52%). Indiferent de opţiunile disponibile, 47% dintre europeni consideră că nu sunt suficient de multe informaţii despre oportunităţile de a deveni întreprinzători privaţi. Aceeaşi situaţie este confirmată şi de Germania (58%), Spania (55%) şi Franţa (53%).
42% dintre respondenţi nu sunt dispuşi să îşi asume riscul începerii propriei afaceri, pe motiv că nu au cunoştinţele economice necesare. În plus, mai mult de o treime dintre cei intervievaţi (35%) au dubii referitoare la aptitudinile şi cunoştinţele lor în materie de antreprenoriat. Este şi motivul pentru care 59% dintre europeni consideră că este nevoie de multe programe educaţionale de acest gen.
Studiu realizat de Amway preluat din revista Money Express, nr 182 (19), 6+19 decembrie 2011, p. 47.