9 octombrie / Timișoara / Hotel Central
Persuasiunea nu e nici bună, nici rea, în sine, ci doar necesară și omniprezentă.
Într-o lume tot mai dinamică și mai competitivă, dominată de comunicare, cunoașterea mecanismelor persuasiunii este vitală pentru cei care vor să aibă succes.
[divider style=”4″]
Stăpânirea strategiilor persuasiunii asigură performanța comunicării într-un dublu sens: producerea și receptarea unor mesaje destinate să convingă.
Persuasiunea diferă de alte forme de influență (propagandă, manipulare etc.) prin faptul că e onestă, transparentă, deschisă, lăsând țintei libertatea de a-și da asentimentul sau nu față de intenția comunicatorului. Din acest punct de vedere, persuasiunea implică un efort substanțial și de durată, dar se finalizează întotdeauna cu rezultate excelente, bazate pe respect reciproc. De asemenea, abilitatea de a fi persuasiv nu este achiziționată odată pentru totdeauna, ci reprezintă o competență care se dezvoltă progresiv.
Persuasiunea funcționează: dă rezultate de peste 2.5oo de ani!
Arta persuasiunii (retorica) pleacă de la premisa că oamenii nu sunt ființe raționale, ci dotate cu rațiune, dar, în esență, creaturi pasionale. Pentru ca persuasiunea să aibă loc este nevoie de activarea ambelor dimensiuni: logică și psihologică. Retorica, după Aristotel, reprezintă capacitatea de a identifica, pentru fiecare caz în parte, mijloacele de care dispunem pentru a convinge.
Orice act de persuasiune presupune trei elemente: un comunicator, un mesaj și o țintă. Fiecăruia dintre aceste elemente îi corespunde o anumită strategie persuasivă.
Persuasiunea reprezintă demersul deliberat și încununat de succes al unei surse (comunicator) de a influența atitudinile, opiniile sau comportamentul unei ținte (receptor) prin transmiterea unui mesaj, într-un anumit context.
Persuasiunea implică patru pași distincți decisivi:
[news_bar style=”1″ color=”#8c2e22″ feature_text=”Instituirea credibilității sursei” main_text=”ETHOS”][/news_bar]
[news_bar style=”1″ color=”#8c2e22″ feature_text=”Identificarea terenului comun dintre sursă și țintă” main_text=”ANCORA”][/news_bar]
[news_bar style=”1″ color=”#8c2e22″ feature_text=”Consolidarea poziției sursei prin stil adecvat și prin argumente solide” main_text=”LOGOS”][/news_bar]
[news_bar style=”1″ color=”#8c2e22″ feature_text=”Conectarea afectivă cu ținta” main_text=”PATHOS”][/news_bar]
Trainer Atelier de Persuasiune – Daniel Ciurel
- octombrie 2002-octombrie 2007 coordonator pentru programul de jurnalism (partea română) International Education Week serie de workshop-uri în colaborare cu fundația Truvist (Olanda) octombrie 2003-octombrie 2013 lector universitar în jurnalism (radio și presă scrisă)
- octombrie 2012-octombrie 2013 lector universitar în relații publice
- 1-20.o7.1996 „Political Processes, elections, and democratic change”, Şcoală de vară, Eforie Nord
- 16-21.03.2002 „Reporting on Romania’s way into the European Union: challenges and chances”, EU seminar, Bruxelles, Belgia
- 28.07-12.08.2002 „Skills-based journalism: Teaching journalism effectively”, Şcoală de vară,Bucureşti
- 23.08-07.09.2002 „Consolidation of new democracies”, Şcoală de vară, Petrovac, Muntenegru
- 21.04.2007 „Alternative metodologice interactive”, Simpozion internațional, Timişoara
- 07-19.07.2008 „Training Journalism for the New Media Environment” Şcoală de vară, Yerevan, Armenia
- noiembrie 2011-mai 2012 Cursul postuniversitar „Învățământul centrat pe student – strategii de proiectare, implementare şi evaluare instituțională”, Universitatea Bucureşti – formare continuă de tip blended learning pentru cadre didactice universitare
- 17-24.11.2013 program de specializare – formator (cod COR 242401), Extreme Training, Timișoara
- 2004-2010 Doctorat la Academia Română cu o teză de analiză retorică Trainer colaborator – Centrul pentru Jurnalism Independent
- co-organizator tabere de radio: Jupânești, județul Timiș (30.07-05.08. 2007, „Tineri pentru tineri” – tematică europeană; 28.07-03.08. 2008, „Atelier FM” – tematică studențească)
Program și loc desfășurare Atelier de Persuasiune:
9 octombrie / Timișoara / Hotel Central
- 18:00-19.15 Introducere. Prezentarea principiilor comunicării persuasive
- 19.15-19.30 Pauză
- 19.30-20.45 Activități practice. Aplicarea principiilor comunicării persuasive
- 20.45-21.00 Concluzii
Înscrie-te la Atelier de Persuasiune:
[feature_box style=”23″ only_advanced=”There are no title options for the choosen style” alignment=”center”]
- Înscrierea se face prin completarea formularului de mai jos.
- Persoanele înscrise (care au furnizat informaţii corecte în formularul de înscriere) vor primi un e-mail de confirmare (vă rugăm să verificaţi atât folderul inbox, cât şi bulk). Întrucat locurile sunt limitate, vor fi selectaţi primii înscrişi din listă.
- Accesul este GRATUIT în baza completării formularului de participare (formular grup ţintă) ce va fi primit pe email de persoanele înscrise și care poate fi completat şi în cadrul seminarului.[/feature_box]
Înscrierile pentru acest eveniment au fost oprite întrucât locurile disponibile au fost ocupate. Va mulțumim pentru interesul manifestat față de acest eveniment!