Caută
Close this search box.

Ce inseamna PR? 10 lectii pentru un PR-ist si Motanul Incaltat!

Motanul încălţat – 10 lecţii pentru PR-ist

Scris de Gabriel Avăcăriţei

Trainer Extreme Training

Înainte de culcare, îi citesc poveşti puştiului meu de aproape 5 ani. Teo mă supraveghează să nu sar nici vreun cuvânt şi să nu schimb vreo intonaţie care i-a plăcut rândul trecut. Iar eu recit, seară de seară, cu gândul la ale mele, imagine personală, branding etc. 🙂

 10 lecţii pentru PR-ist, pentru a intelege mai bine ce inseamna PR

 1. Începe prin a-ţi încuraja clientul, fără a face promisiuni concrete.

Nu fi trist, stăpâne!” îi zise într-o bună zi motanul, cu glas omenesc. […] Şi-ţi promit că n-are să-ţi pară rău!”

2. Nu-ţi stresa clientul! De la el ai nevoie doar de cizme şi pălărie cu panaş! Restul e treaba ta.

Fă-mi doar rost de o pereche de cizme, ca să pot umbla mai uşor prin păduri şi câmpuri.”

3. Prezintă-ţi clientul celui mai important decident pentru clientul tău.

Mândru de prada sa, motanul se duse la palat şi ceru să vorbească cu Majestatea Sa.”

4. Începe prin a face cadouri, fără a cere nimic în schimb.

Sire, v-am adus un iepure din partea nobilului meu stăpân, marchizul de Carabas.”

5. Vorbeşte frumos despre clientul tău. Prezintă-l aşa cum ştii că poate fi (aşa cum îl vezi tu), nu aşa cum este (adică aşa cum îl văd alţii, inclusiv el însuşi).

“‘Sire, v-am adus un iepure din partea nobilului meu stăpân, marchizul de Carabas’ (pentru că acesta era titlul pe care motanul binevoise să-l acorde stăpânului său).”

6. Când vine momentul, organizează întâlnirea, în cele mai bune circumstanţe pentru client.

Într-o bună zi, când ştia cu siguranţă că regele va ieşi la plimbare pe malul râului, alături de fiica sa, cea mai frumoasă prinţesă din lume, motanul îi spuse stăpânului său: ‘Dacă îmi vei urma sfatul, viitorul tău este asigurat.’”

7. Când îl aduci în faţa publicului, pune-l în valoare pe client, chiar împotriva voinţei sale.

Apoi, motanul îi porunci stăpânului să se scalde în râu când or trece pe acolo regele şi prinţesa.”

8. Fă zgomot, atrage atenţia!

În vreme ce se îmbăia, Regele trecu prin apropiere, iar motanul începu să strige din toate puterile: ‘Ajutor! Ajutor! Stăpînul meu, marchizul de Carabas se îneacă!’”

9. Munceşte din greu pentru clientul tău: informează-te, asumă-ţi riscuri şi foloseşte-ţi întreaga ingeniozitate. Atenţie! Muncind pentru client, încearcă să nu uiţi interesul comunităţii.

Motanul, care avusese grijă să se informeze cine era căpcăunul şi ce putea face…”

Aşa că motanul alergă înaintea caleştii şi le strigă ţăranilor care strângeau fânul: ‘Dacă vă întreabă regele ale cui sunt câmpurile acestea mănoase, să-i spuneţi că sunt ale marchizului de Carabas.’”

Însă, de îndată ce căpcăunul se preschimbă într-un şoricel, motanul nu mai stătu nicio clipă pe gânduri: sări pe el şi-l înghiţi dintr-o singură suflare.”

10. Nu uita cine este stăpânul şi cine este motanul!

Pentru cei care nu-şi mai amintesc povestea, iată aici versiunea pe care am folosit-o eu.

Scris de Gabriel Avăcăriței

Trainer Extreme Training
www.traininguri.ro

 

 

6 ebookuri extreme training

Descarcă gratuit 6 ebookuri in format PDF

Unde îți trimitem ebookurile?

Ce e-bookuri primesti?

Vezi informații confidentialitate prin click aici!

Vezi termeni și Condiții utilizare website Extreme Training prin click aici!