Comunicarea nonverbala in afaceri – 5 elemente nonverbale indispesabile in antreprenoriat
Studiile arată că non verbalul are un impact asupra comunicării de 65 – 93 %. Mult mai mult decât cuvintele, mai ales atunci când mesajul implica atitudini şi emoție.
Aceste indicii non verbale includ expresii faciale, contactul vizual, gesturi, postura, mişcarea corpului, tonul vocii, vestimentaţie, atingere și chiar mediul ambient.
Nu se poate evita trimiterea de mesaje non verbale. Există posibilitatea de a deprinde interpretarea şi trimiterea de mesaje nonverbale corecte şi concludente care să ajute procesul de comunicare.
Aici sunt primele mele cinci tactici de comunicare nonverbală pentru obținerea de performanțe maxime în activitatea profesională şi nu numai:
1. Contact vizual.
Când vorbești cu alte persoane, în mod ideal, priveşte-i direct în ochii, cel puțin două, trei secunde înainte de a privi în altă direcţie sau de a trece la următorul interlocutor. Aruncând o privire la cineva pentru o secundă sau mai puțin transmite nesiguranță, anxietate sau evaziune. Zâmbeşte din ochi.
2. Păstrează-ţi calmul şi rămâi relaxat!
Deoarece expresiile faciale sunt strâns legate de emoţie, ele sunt de multe ori involuntare și inconștiente. De exemplu, într-o întâlnire, interlocutorul ar putea spune ceva care să te înfurie. O încruntare, privitul “peste cap” și buzele încordate nu vor aplana situaţia. Dacă în schimb vrei să transmiţi o atitudine pozitivă orientată spre rezolvare, poţi folosi un zâmbet discret completat de mişcări uşoare ale capului. Menţinerea contactului vizual şi sprâncenele uşor ridicate denotă interes faţă de situaţie şi rezolvarea problemei.
3. Acordă atenţie nu numai la ce se spune ci şi la cum se spune.
Separă emoția de cuvintele utilizate. Încearcă să înţelegi elementele non verbale şi paraverbale. Cele din urmă includ tonul vocii şi schimbările de ton, volumul, pauzele, inflexiunile. Ai putea să încerci să înregistrezi partea ta de discurs pentru ca mai apoi să poţi interpreta emoţiile pe care le-ai transmis.
4. Îmbracă-te adecvat!
Asigură-te că vestimentaţia se potrivește situației. Nu este nevoie să alegi produse scumpe. Încearcă să inspiri profesionalism. Evită accesoriile ostentative, modele încărcate mult prea strâmte sau mult prea lejere. Dacă succesul este obiectivul, transmite acest lucru printr-o prezență profesionistă.
5. Atenţie 100%!
Telefon, tabletă, laptop pe OFF! Evită distragerea atenției! Nu verifica e-mail-uri, nu te uita la telefon, nu trimite mesaje, nu de decupla de la comunicare în nici un fel. Rămâi concentrat și atent, folosind o postură deschisă. Umerii, palmele şi vârful pantofului orientate către interlocutor. Implică-te în conversație folosind ochii şi urechile deopotrivă.
Pentru a obţine valoarea maximă asigură-te că există indicii nonverbale care transmit încredere, credibilitate și profesionalism.
Extreme Training – Imposibilul devine posibil