Fisa de post (FP) ramane un instrument de management putin inteles de organizatii.
Redusa la „Obligatie impusa de lege”, isi pierde puterea.
Lipsa reglementarii FP – datorata HR-ului ineficient si culturii organizationale primitive – genereaza confuzie, dezinteres, lipsa de rezultate. Explicatia efectelor e simpla: daca organizatia NU comunica angajatului asteptarile ei, este normal ca acesta sa faca ce presupune el ca doreste organizatia. Si diferenta filtrelor mentale, complica lucrurile…
Graficul Lipsei de reglementare a FP evidentiata de raspunsurile* la intrebarea: „Cine intocmeste FP in organizatia dvs.?” are urmatoarea alura.
NOTA:
- * Graficul este bazat pe raspunsurile cursantilor mei si comentariile cititorilor www.rauflorin.ro;
- Pentru intelegerea rezultatelor, am redat si „justificarile”suport ale mentalitatii
Interesant este ca top managementul NU reactioneaza. Ca nu intelege efectele negative ale nereglementarii FP. Ca accepta o stare negativa care poate fi schimbata rapid, cu costuri minore, dar cu efecte uriase.
Corect reglementata de HR si bine intocmita de managerul direct, FP devine un instrument de management care orienteaza angajatul, facandu-i cunoscute asteptarile organizatiei de la el, precizandu-i rolul, responsabilitatile si interfetele cu ceilati. Genereaza rezultate, incredere si motivare.
Obligatia reglementarii FP revine HR-ului, iar responsabilitatea intocmirii – actualizarii – revizuirii, managerului direct.
Din graficul alaturat, observati ca Angajatului NU ii revine nicio responsabilitate in proces.
O data reglementata Elaborarea FP, responsabilitatea intocmirii FP capata forma de mai jos:
Asa se intampla in organizatiile cu cultura organizationala bazata pe Performanta si Dezvoltare.
Aici trebuie sa ajungeti si dvs.
O puteti face simplu, invatand CUM sa reglementati un standard de Elaborare a Fisei de post.
TRAINING ONLINE „STANDARD ELABORAREA FISEI POSTULUI”
Sunteti manager? Sunteti om de HR? Aflati gratuit daca vi se potriveste acest training ONLINE!