Caută
Close this search box.

Limbajul persuasiv care convinge!

limbajul persuasivCum as putea convinge mai repede? Cum mi-as putea mari puterea de convingere? Sunt o serie de tehnici care te invata cum sa demontezi o obiectie, cum sa intri pe aceeasi lungime de unda si cum sa folosesti tehnici si tactici de negociere etc.!

In acest articol imi doresc sa plec de la ceva mai simplu, anume de la vocabularul nostru. Cuvintele pe care le folosesti pot convinge, pot fi de impact sau din contra.

In exemplele de mai jos vei gasi modele de formulari si reformulari, exemple de asa da si asa nu. Ca principii de reformulare ar fi urmatoarele:

  1. Sa folosesti cuvinte care exprima actiune (decide–te, intelege-ma, ai incredere, sunt bucuros etc.)
  2. Sa folosesti un limbaj pozitiv ( succes, performanta, beneficii, avantaj etc.)
  3. Sa scoti din vocabular expresia „nu” (scoate NU-ul din frazele tale si reformuleaza-le pozitiv)
  4. Sa schimbi cuvinte care deranjeaza interlocutorul in cuvinte care ii plac interlocutorului (de exemplu, in loc de taxa foloseste investitie sau valoare)

Asa NU >>>REFORMULARE>>> Asa DA (Limbajul persuasiv care convinge)

Nu uita sa … >>> Sa-ti aduci aminte ( sa retii)

Nu trebuie sa fii ingrijorat >>> Trebuie sa ai incredere

Nu te gândi la ce e mai rau>>> Gândeste-te la ce este mai bine

Nu mai tipa >>> As vrea sa te calmezi

Nu cumpara de la concurenta! >>> Cumpara de la noi!

Inteleg ca aveti o problema >>> Fac tot posibilul sa gasesc o solutie

Nu e scump  >>> Este un pret avantajos

Nu trebuie sa-ti faci griji >>> Trebuie sa ai incredere

As vrea sa-ti spun >>>  As vrea sa vezi si sa simti

Ne puteti suna >>> Sunati-ne ori de câte ori va putem fi de folos!

Cu ce va putem ajuta?  >>> Cu ce va putem fi de folos?

Pret >>> Valoare

Taxa >>> Investitie

O serie de caracteristici  >>> O serie de beneficii

Este ieftin >>>  Este avantajos

Nu pot chiar acum >>> Pot peste X minute

Nu intelegeti >>> Sa va mai explic o data

Problema >>> Situatie

Bun >>> Performant

Putin >>> Mai mult decât nimic

Astept sa ma sunati >>> Astept cu interes sa ma sunati

Puteti sa alegeti… >>> Alegeti acum varianta potrivita

Multumesc >>> Multumesc din suflet!

N-aveti pentru ce >>> Cu mare placere

Nu vreau sa deranjez >>> Sper ca am nimerit intr-un moment potrivit

Vreau sa-ti spun >>> Sper ca vrei sa afli

Curat >>> Impecabil

Nu esti atent >>> Asculta-ma cu atentie

Nu esti interesat >>> Cred ca ai putea sa fii interesat

Ai dreptate, dar….. >>> Ai dreptate si cred ca

Nu esti implicat >>> Ai putea sa fii mai implicat, nu-i asa?

Nu cred ca >>> Cred mai degraba ca ……

Nu ma intelegi >>> Cum te-ai fi simtit in locul meu?

Nu cumpara de la ei >>> Cumpara de la noi

Vreau sa intelegi >>> Vreau sa ma crezi

Nu ma intelege gresit >>> Intelege exact ceea ce  vreau sa-ti spun

Inteleg >>> Imi dau seama ce simti

Vreau sa va spun >>> Pentru ca este important sa … vreau sa va explic

Da, inteleg >>> Daca am inteles bine, iti doresti foarte mult sa ……

Da, inteleg >>> Foarte interesant, sunt in totalitate de acord

Ma simt bine >>> Sunt intradevar bucuros

Oferta >>> Privilegiu, beneficiu, avantaj

Stare >>> Emotie, Sentiment

Vechi >>> Nobil

Nu sunt sigur >>> Pot sa fiu foarte sigur imediat ce……

Sper ca exemplele te-au ajutat sa te orientezi. Trebuie sa folosesti cuvinte care exprima o actiune un sentiment. Reformuleaza-ti limbajul intr-unul pozitiv. Trebuie sa retii ca interlocutorul nu percepe negatia (NU). De exemplu: „Nu te ingrijora”, paradoxal, transmite interlocutorului sentimentul de ingrijorare.  Inainte de a percepe o negatie, percepi afirmatia din fraza.

Spune-i intotdeauna omului ce vrei de la el, concret: vrei sa se decida, vrei sa aiba incredere, vrei sa te sune, vrei sa simta ceva, etc. Metaforic vorbind, atunci când iei un taxi, si nu-i spui destinatia soferului, acesta nu te poate duce acolo unde vrei, indiferent cine ai fi. La fel si când vine vorba de clienti, spune-le ce vrei de la ei, spune-le ce vrei sa faca. Eliminati ambiguitatile si folositi cuvinte care exprima o actiune finala pe care voi o doriti de la interlocutor.  De asemenea, este foarte important sa folosesti cuvinte care reduc impactul negativ asupra clientului. Inlocuieste problema cu o situatie, sau costul cu o investitie sau o valoare.

Evident, exemplele de mai sus pot fi adaptate contextului si nu sunt aplicabile intotdeauna. Important este sa intelegi cele 4 principii enumerate mai sus!

Cred ca pot fi facute mii de reformulari ale limbajului. Folosind un asemenea limbaj intri in categoria negociatorilor experimentati.

Extreme Training iti ofera Excelenta in  Vânzari, Negociere, Comunicare in Afaceri, Manipulare, Motivare Non-Financiara, Dezvoltare Manageriala, Comunicare Organizationala, Dezvoltare Personala, Leadership, Management de Proiect, Time Management, Coaching si TeamBuilding.

Scris de Marian Rujoiu

Trainer Extreme Training, Imposibilul devine posibil

imposibil-devine-posibill-curs-nlp-practitioner-extreme-training

training mastery

 

6 ebookuri extreme training

Descarcă gratuit 6 ebookuri in format PDF

Unde îți trimitem ebookurile?

Ce e-bookuri primesti?

Vezi informații confidentialitate prin click aici!

Vezi termeni și Condiții utilizare website Extreme Training prin click aici!