Voi prezenta în continuare răspunsul meu la întrebările Ce? Unde? Cine? Cum?
Tu vei lua din ele ce crezi că ai nevoie și, după ce vei decide că ai nevoie de acest curs, vei găsi la sfârșitul acestui articol link-ul unde te poți înscrie.
Ce este un Social Media Manager?
Este cel/cea care crează prezența online a unei organizații și menține statutul online al acesteia. Crează conținut online, îl distribuie, actualizează și monitorizează rezultatele cu scopul de a menține și crește reputația unei organizații, de a păstra clienții vechi și a aduce alții noi.
Prima persoană pentru care ai avea nevoie să acumulezi cunoștințele pe care le are un Social Media Manager ești chiar tu. Nevoia vine din faptul că trăiești într-o lume nouă.
Unde ești Social Media Manager?
Într-o lume nouă care s-a schimbat radical în ultimii 20 de ani de la acel moment în 1991 când primul website info.cern.ch era accesibil online.
Ești Social Media Manager pentru tine și pentru clienții tăi, dacă alegi să îți faci o profesie din asta, într-o societate în care nu mai poți ignora internetul și modul în care ceilalți te definesc prin prisma informațiilor ce există online despre tine.
Poți să ignori mediul online, dar vei ajunge în situația în care a ajuns un cunoscut de al meu. El pierde sute de mii de euro pentru că un fost angajat a ales să facă publice foarte multe lucruri negative despre el. Pe lângă cele rele sunt, însă, și multe lucruri bune care ar putea îmbunătăți imaginea lui publică.
Este important să te gândești la următoarele lucruri:
- Dacă nu ești prezent online, nu exiști pentru multe dintre organizațiile în care îți dorești să lucrezi!
- Dacă nu controlezi tu informația care apare online despre tine, o vor controla alții și asta nu va fi spre binele tău!
- Este posibil ca profesia ta de acum să dispară în următorii doi ani și trebuie să fii pregătit pentru această schimbare!
Cine poate fi Social Media Manager?
Nu poate fi Social Media Manager oricine. Este o profesie care cere dăruire și foarte multă muncă. Această afirmație este valabilă pentru orice profesie.
Pentru a începe trebuie să ai capacitatea de a îți asuma riscuri, dorința și convingerea interioară că poți comunica o idee indiferent de obstacolele pe care le anticipezi sau nu. Dar, mai ales, trebuie să iei în serios acea sintagmă mult prea des spusă și prea puțin pusă în practică: învățare continuă.
Primul tău client ești chiar tu. Pe tine poți experimenta ce înveți și poți descoperi ce anume merge și ce nu merge în materie de interacțiune online. Dacă vei reuși să îți construiești o prezență socială online puternică, atunci când îți vei vinde serviciile, vei vinde alături de propria persoană și grupul de prieteni, cunoștințe asupra cărora ai influență în diferite rețele sociale.
Cum devii Social Media Manager și mai ales cum câștigi bani din asta?
Nu pleci de la zero. Profesia de Social Media Manager se construiește cel mai bine pe fundamentul cunoștințelor și experiențelor acumulate anterior.
Ceea ce mai adaugi sunt cunoștințele de bază pe care le poți acumula în maxim o săptămână. Un curs de specialitate face exact ceea ce face orice curs: îți dă, dar nu-ți bagă în traistă. Restul este format din aplicarea cunoștințelor acumulate și foarte multă practică.
Decizia de a face un curs poate avea mai multe motivații. Cele mai des întâlnite sunt:
- Conștientizarea faptului că ai nevoie de o imagine publică îmbunătățită printr-o prezență online solidă și dorești să faci acest lucru singur.
- Necesitatea unei schimbări în plan profesional venită din dorința de a face ceva nou sau nevoia de a câștiga bani atunci când ceea ce știi deja să faci nu mai are căutare pe piața muncii.
- Schimbările pe care le produce mediul online asupra profesiei tale actuale și care solicită actualizarea cunoștințelor pe care le ai.
La acestea poți să adaugi motivul sau motivele pentru care tu vei face acest curs.
Banii vin din serviciile pe care le vei oferi. Acestea cuprind de la crearea unei prezențe sociale online (website/blog, profil/pagina pe diferite rețele sociale) până la menținerea unui status social online (creare și distribuire conținut online, monitorizare și raportare reacții online la acțiunile sau inacțiunile clientului tău, etc).
În concluzie, un curs de Cum să devii Social media Manager este util atunci când vrei să profesezi în orice poziție într-o companie care are legătură cu social media și cu mediul online în general sau să devii un consultant independent.
În aceeași măsură, un astfel de curs satisface nevoia de a dobândi cunoștințele necesare pentru a-ți crea o imagine mai bună online care să îți aducă beneficii indirect în carieră prin îmbunătățirea modului în care te vor percepe cei cu care vei interacționa.
Scris de Emanuel Grigoraș Trainer Extreme Training Expertiză: social media